لوگو دکتر سپیده فاضلی
چرا لب بالا بعد از عمل بینی بی حس می شود؟
۴ دقیقه
بی حسی لب در عمل بینی

چرا لب بالا بعد از عمل بینی بی حس می شود؟

آنچه می خوانید...

بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی یکی از دغدغه های افرادی است که پس از عمل زیبایی بینی با آن روبرو می شوند. ببی حسی بعداز جراحی بینی فقط معطوف به نوک بینی نمی باشد و ممکن است لب و اطراف آن هم بی حس شود. در لب بالایی معمولا این احساس بی حسی بعد از جراحی بینی بیشتراست حال دلیل این بی حسی چیست و تا چه زمان پس از جراحی زیبایی بینی برطرف می شود؟ سوالی است که در این مقاله به آن پاسخ می‌دهیم.

بی حسی لب بالا بعد از جراحی بینی

جراحی زیبای بینی بر روی فرم لب ها تاثیر می گذارد. اگر در عمل بینی نوک آن به سمت بالا برده شود، لب بالایی شما بلند تر به نظر می رسد. با اینکه تغییری در فرم کلی لب شما ایجاد نمی شود، اما از آنجایی که بینی در آناتومی صورت شما تاثیر گذار است، می تواند در فرم کلی صورت شما تاثیر بگذارد.
بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی یکی از عوارض شایع جراحی بینی می باشد که زیباجویان پس از عمل با آن دست و پنجه نرم می کنند.
این مورد به علت دستکاری و تغییر ساختار بینی در حین عمل ایجاد می‌شود که در نتیجه آسیب رسیدن به اعصاب بینی است. برای برطرف شدن بی حسی لب بعد از عمل بینی به گذشت زمان نیاز است و معمولا بعد از چند هفته برطرف می شود.
برای بیماران بعد از جراحی بینی طبیعی است که بی حسی یا گزگز و احساس سوزن سوزن شدن را تجربه کنند. زیرا بافت آسیب دیده بینی در حال بهبود و بازسازی است.

علت احساس بی حسی در لب و نواحی اطراف بینی

علل مختلفی ممکن است باعث ایجاد بی حسی در لب شود. از جمله آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تزریق بی حسی و یا بیهوشی جهت عمل بینی
  • آسیب به اعصاب بینی
  • ناتوانی در حرکت دادن صورت در روز های اولیه
  • ایجاد بریدگی در نواحی اطراف بینی

بی حسی و سوزن سوزن شدن نواحی اطراف بینی به عنوان عوارض جانبی طبیعی در دوران نقاهت جراحی زیبایی بینی شناخته شود. همچنین بی حسی لب بعد عمل بینی هم در این دسته قرار دارد.

چقدر طول می کشد تا بی حسی لب بالا بعد از عمل بینی برطرف شود؟

این عارضه در اکثر کسانی که بینی خود را جراحی زیبایی می کنند، به صورت کوتاه مدت ایجاد می شود. اما به صورت نادر احتمال اینکه این عارضه به صورت بلند مدت در فرد وجود داشته باشد و یا حتی دائمی باشد نیز وجود دارد. بنابراین در انتخاب بهترین جراج بینی در تهران دقت نمایید تا دچار عوارض نشوید.

در کل می توان دوران نقاهت بهبود بی حسی در لب بعد از عمل بنی را از دو هفته تا چند ماه و گاهی تا دو سال تخمین زد. در بیشتر موارد بیماران بعد از طی کردن دوران نقاهت، احساس خود را به طور کامل به دست می آورند.

بی-حسی-لب-بالا-بعد-از-عمل

علت ورم لب بعد از عمل بینی

پس از جراحی بینی معمولاً اطراف بینی دچار ورم و کبودی می شود که طی چندین هفته پس از جراحی از بین می‌رود اما ورم خود بینی گاهی تا یکسال زمان نیاز دارد تا به طور کامل از بین برود. البته بیشترین ورم بینی در همان روزها و ماه های اولیه از بین می رود.

یکی از قسمت های که پس از جراحی زیبایی بینی دچار تورم می‌شود، لب است که به مرور پس از جراحی این ورم از بین می‌رود و لب بالایی به حالت اولیه خود باز می‌گردد.

مصرف آناناس و استفاده از کمپرس یخ و قرص آناهیل برای رفع این ورم و کبودی های ایجاد شده پس از عمل بینی بسیار کمک کننده می‌باشد و همچنین تا مدتی پس از عمل بینی بهتر است بیمار مصرف نمک را به حداقل خود برساند.

دلیل بی حسی نوک بینی بعد از جراحی بینی

در حین جراحی بینی به دلیل دستکاری غضروف نوک بینی برای تغییر شکل و همچنین در صورت وجود انحراف بینی و اصلاح تیغه بینی در حین عمل، عصب‌های بینی در ناحیه نوک بینی و زیر بینی در قسمت لب بالایی حساس می شوند. و پس از عمل زیبایی بینی احساس بی حسی در این نواحی وجود خواهد داشت که تا حد زیادی طبیعی است.

کلام آخر

بی حسی لب بعد از عمل بینی یک عارضه دائمی نیست و بعد از مدتی به مرور زمان برطرف می شود. اما در برخی موارد نادر حسی لب بالا بعد از جراحی بینی در طولانی مدت هم برطرفنمیشود بنابراین سعی نمایید پیش از جراحی بینی در رابطه با پزشک خود تحقیق نمایید.

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *