لوگو دکتر سپیده فاضلی
تزریق بوتاکس ابرو
۶ دقیقه
تزریق بوتاکس ابرو

تزریق بوتاکس ابرو

آنچه می خوانید...

تزریق بوتاکس ابرو یکی از روشهای زیبا سازی ابروها است. البته روش های دیگری نیز برای زیبایی ابروها وجود دارد. مانند فیبروز، تاتو، میکروبلیدینگ، کاشت ابرو، جراحی لیفت ابرو . تمامی این روش ها اگر به درستی اجرا شوند تاثیر بسزایی در زیبایی ابروها و صورت خواهند داشت.

اجزای صورت هر کدام به نوعی در زیبایی فرد تاثیر می گذارند اما برخی اجزا مانند ابروها اگر زیبا باشند، زیبایی چشم ها را دو چندان می کنند. گاهی ما به دلیل عادت های میمیک صورت موجب چین افتادن بالا و بین ابروها می شویم. این چین و چروک ها علاوه بر کاهش اعتماد به نفس برخی از افراد، موجب افتادگی ابرو نیز می شوند. تزریق بوتاکس ابرو کمک می کند تا این چین و چروک ها برطرف شوند.

با گذشت سن و کاهش قدرت الاستیسیته پوست، خطوطی روی پیشانی ظاهر می شوند. بسیاری از خانم ها پس از ۳۰ سالگی نگران این خطوط می شوند و به دنبال راهی مطمئن برای حذف آن ها هستند. البته برخی از خانم های جوان تر برای پیشگیری از ایجاد خطوط روی پیشانی از سنین ۲۰ سالگی به بعد بوتاکس تزریق می کنند.

لیفت ابرو با بوتاکس

تزریق بوتاکس ابرو برای لیفت ابرو

برای لیفت یا بالا بردن ابرو، بوتاکس را مستقیما بین ابروها برای شل شدن عضلات زیرین تزریق می کنند. با این کار ماهیچه های بالای پیشانی ابروها را به سمت بالا می کشند تا در جایگاه اصلی خود قرار گیرند و چروک های پوست نیز صاف شوند.

تزریق بوتاکس ابرو موجب می شود تا چشم ها درشت تر دیده شوند و ظاهر خسته یا غمگین ناشی از افتادگی ابروها را برطرف می کند. برخی از مراجعان با تزریق بوتاکس قسمت انتهایی ابروها و شل شدن آن عضلات پیشانی خود را بالاتر می برند.

چه کسانی کاندیدای مناسب تزریق بوتاکس به ابرو هستند؟

هر کس بعد از ۱۸ سالگی می تواند تزریق بوتاکس ابرو را انجام دهد اما چون کارهای زیبایی بسیار حساس هستند حتما باید تحت نظر یک متخصص انجام شوند. گاهی اوقات فرد برای اینکه هزینه کمتری پرداخت کند به فرد غیر متخصص و بدون مجوز مراجعه و تزریق بوتاکس ابرو را انجام می دهد و در ادامه درگیر مشکلات عدیده ای خواهد شد که گاها غیرقابل جبران هستند.

تزریق بوتاکس برای افرادی که دارای خطوط اخم متوسط تا عمیقی هستند ایده آل است. لیفت ابرو می تواند افتادگی پوست این افراد را بهتر کرده و کمک کند تا اعتماد به نفس بیشتری داشته باشند. برخی از کاندیداها همزمان بلفاروپلاستی نیز انجام می دهند تا به نتیجه بهتری برسند.

آیا بوتاکس ابرو را بالا می برد؟

لیفت ابرو با بوتاکس روشی بسیار ساده است و در عرض چند دقیقه در مطب پزشک انجام می شود. با تزریق بوتاکس ابروها و شل کردن بخشی از عضله هایی که قوس و گوشه بیرونی ابرو را به سمت پایین می‌کشد، ابرو لیفت می شود. در واقع با فلج کردن عضله قوس ابرو بالا می رود و همچنین چین و چروک های آن حذف می شوند.

مزایای لیفت با تزریق بوتاکس ابرو

بوتاکس در واقع یک روش غیر تهاجمی است که فرد بدون نیاز به جراحی به ظاهر ایده آل خود می رسد، در ادامه برخی از مزایای لیفت ابرو با بوتاکس را بیان می کنیم:

  • جوان تر شدن چهره
  • گربه ای شدن شکل چشم
  • از بین رفتن حالت اخم آلود و غمگینی صورت
  • کاهش چین و چروک
  • حذف چین های پنجه کلاغی دور چشم
  • بدون درد
  • افزایش خاصیت ارتجاعی پوست

عوارض تزریق بوتاکس

تزریق بوتاکس یک روش ایمن و موثر برای بسیاری از افراد است، اما در هر جراحی عوارض جانبی وجود دارد. این عوارض نهایتا ظرف یک هفته پس از تزریق بوتاکس ابرو برطرف می شوند. این عوارض خفیف عبارتند از:

  • قرمزی
  • تورم
  • کبودی
  • سردرد
  • درد در محل تزریق
  • بی حسی
عوارض تزریق بوتاکس

یک متخصص زیبایی باتجربه تمامی این عوارض احتمالی را در جلسه مشاوره به بیمار توضیح داده و راه هایی برای بهبود سریع تر آن ها پیشنهاد می دهد.

چرا تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو از جراحی بهتر است؟

تزریق بوتاکس ابرو جایگزین مناسب لیفت ابرو به روش سنتی است. در روش سنتی فرد باید با جراحی ابروها را بالا و چروک های ناحیه پیشانی را صاف می کرد. با پیدایش روش تزریق بوتاکس، این روش به یکی از ترندهای زیبایی تبدیل شده است تا خانم ها یا آقایان به ظاهر دلخواهشان برسند.

تزریق بوتاکس نیاز به بیهوشی ندارد بنابراین نسبت به روش جراحی عوارض جانبی بسیار کمتری دارد. همچنین چون در این روش برشی روی پوست ایجاد نمی شود، بیمار درگیر عفونت و باقی ماندن جای اسکار در پوست خود نمی شود.

نقاط تزریق بوتاکس برای بالا بردن ابرو

تصویر پایین نقاط تزریق بوتاکس ابرو برای لیفت کردن آن را نشان می دهد. چون چهره افراد با هم متفاوت است، ممکن است جای این نقاط کمی تغییر کنند. پس تجربه پزشک زیبایی تعیین می کند که برای هر چهره در چه نقطه ای و به چه میزانی بوتاکس ابرو تزریق شود تا ظاهر شخص به زیباترین حالت خود برسد. سن، جنسیت، قدرت عضلات صورت، شکل ابرو و لیفت مورد نظر بیمار بر نقاطی که پزشک باید تزریق را انجام دهد، نقش دارند.

نقاط تزریق بوتاکس ابرو

بوتاکس ابرو مردانه

امروزه، متقاضیان بوتاکس تنها به خانم ها محدود نمی شود و علاوه بر خانم ها آقایان نیز به زیبایی ظاهر خود اهمیت می دهند. از طرفی چون عضلات صورت آقایان قوی تر است و بیشتر اخم می کنند، با چروک پیشانی و افتادگی ابرو درگیر می شوند.

آقایان نیز می توانند با مراجعه به متخصصین زیبایی باتجربه، طبق فاکتورهای صورتشان بهترین تغییر را ایجاد کنند. تزریق بوتاکس ابرو مردان ظاهر آن ها را جوان تر و عبوسی چهره شان را کمتر می کند.

قیمت بوتاکس ابرو

تزریق بوتاکس ابرو قیمت مشخصی ندارد و عوامل زیادی مانند تجربه پزشک، کلینیک محل تزریق، برند بوتاکس و مقدار بوتاکس مصرف شده بر هزینه نهایی تاثیر می گذارند.

سخن آخر

ویژگی های چهره، ساختار عضلانی صورت و جایگاه اجزا در کنار هم تاثیر مهمی بر شکل ایده آل ابرو دارند. متخصصان زیبایی با کشیدن خطوط و اندازه گیری نسبت طلایی در ساختار صورت، بهترین ابرو را برای شما طراحی می کنند. مواردی مانند شکل هندسی و قوس در اصلاح و زیبایی ابروها مهم هستند.

پس برای تزریق بوتاکس ابرو حتما از یک متخصص زیبایی باتجربه و حرفه ای کمک بگیرید تا در آینده دچار عوارض سلامتی و ظاهر نامطلوب نشوید.

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *