لوگو دکتر سپیده فاضلی
تزریق ژل لب روسی
۵ دقیقه
تزریق ژل لب روسی

تزریق ژل لب روسی

آنچه می خوانید...

تزریق ژل لب روسی یکی از روش‌هایی که به تازگی طرفداران بسیاری نیز کسب کرده است می‌باشد. هیچ موردی مانند ویژگی‌های متناسب صورت نمی‌تواند باعث افزایش اعتماد به نفس شود. بسیاری از خانم‌ها دوست دارند لب‌های پر و جذابی داشته باشند که یکی از جاذبه‌های زنانگی و جوانی محسوب می‌شود.

 محصولات آرایشی مانند رژ لب‌های حجم دهنده و خط لب تاثیرات موقتی دارند که بعد از پاک کردن از بین خواهند رفت. اکثر خانم‌ها به دنبال محصولاتی هستند که فرم لب کامل با ماندگاری طولانی داشته باشد.

لب‌ها با افزایش سن تا حدودی حجمی را که در سنین جوانی داشتند از دست می‌دهند اما بسیاری از افراد جوان هم به طور ژنتیکی لب‌های باریکی دارند که به خصوص در مورد فک بالا بیشتر مورد توجه است. در سال‌های اخیر با انواع روش‌هایی که در بازار عرضه شده است رسیدن به لب‌های برجسته با فرم و ظاهر زیبا کار مشکلی نیست.

روش‌های مختلفی برای حجم دهی به لب‌ها وجود دارد، رایج‌ترین روش تزریق فیلرهای پوستی روی لب می‌باشد. اکثر فیلرهای پوستی از اسید هیالورونیک ساخته می‌شوند، اسید هیالورونیک ماده‌ای است که به طور طبیعی در بدن نیز یافت می‌شود. این ماده پس از تزریق با جذب آب باعث ایجاد لب‌هایی حجیم، برجسته و هیدراته می‌شوند.

تزریق ژل لب روسی

تزریق ژل لب روسی

تفاوت تزریق ژل لب روسی و تکنیک‌های سنتی تزریق لب

  • یکی از مشکلاتی که در مورد روش‌های تزریق ژل به لب وجود دارد، به وجود آمدن حجمی غیرطبیعی و بسیار برجسته است که ظاهری غیرطبیعی و نامتناسب با سایر اجزاء صورت دارد، این نوع تزریق ژل نه تنها باعث افزایش زیبایی و اعتماد به نفس نمی‌شود بلکه باعث سرخوردگی از نتایج غیرطبیعی تزریق ژل به لب نیز خواهد بود. اما ژل لب روسی حجمی طبیعی و کلاسیک را که ایجاد می‌کند که مانند حجم لب مدل‌ها و سلبریتی‌ها در مجله‌های مد می‌باشد.
  • در این روش قطرات ریز فیلر به صورت عمودی به لب تزریق می شود و ساختار لب را بلند و باز می‌کند. این تکنیک تزریق هیچ گونه حجم غیرطبیعی و یا به اصطلاح لب‌های اردکی را ایجاد نخواهد کرد. در روش‌های سنتی تزریق به صورت افقی انجام می‌شود و اندازه لب به صورت یکنواخت در جهت افقی بزرگ می‌شد که اصطلاحاً به آن لب‌های سوسیسی نیز گفته می شود.
  • در این روش فیلرها به صورت زیرپوستی تزریق می‌شوند، سطوح زیر پوست نسبت به لایه‌های عمقی، عروق کمتری دارند و جذب آب توسط فیلرها در این مناطق بیشتر انجام می‌شود. اما ممکن است تورم اولیه به دلیل اینکه تزریق‌ها زیرپوستی می‌باشند بیشتر باشد، اما نتایج نهایی بسیار بهتر از روش‌های سنتی می‌باشد.
  • نقاط بیشتری در مرز خارجی لب بالا و پایین تحت تزریق قرار می‌گیرند تا لب‌ها فرمی بلندتر داشته باشند.
  • سوزن‌هایی که در تزریق روسی مورد استفاده قرار می‌گیرند تا عمق ۱ الی ۲ میلی‌متر به عمق پوست وارد می‌شوند (در این نقاط اعصاب به اندازه‌ی لایه‌های زیرین وجود ندارند) بنابراین میزان درد، سوزش و ناراحتی ایجاد شده بسیار کمتر می‌باشد.
مدل لب روسی طبیعی

زنان روسی به طور طبیعی لب‌هایی صاف و پهن دارند، این روش برگرفته از فرم لب‌های زنان روسی می‌باشد، نام این تکنیک از عروسک روسی که فرم لب او به شکل قلب، صاف و بلند می‌باشد گرفته شده است و به نام تزریق لب روسی شناخته شده است. تزریق ژل لب روسی مناسب افرادی است که به دنبال حجم دهی به لب‌های خود هستند بدون اینکه اندازه‌ی لب‌هایشان بزرگتر شود.

نحوه تزریق ژل لب روسی

تزریق قطرات ریز فیلر عمدتاً در اطراف قسمت مرکزی لب برای ایجاد ظاهری قلبی شکل می‌باشد. تزریق‌های به صورت عمودی و در چندین نقطه از پایه لب به سمت بالا انجام می‌شود (در روش های سنتی به صورت افقی و در طول لب انجام می‌شود).

 پس از تزریق لب روسی، لب‌ها به جای اینکه پهن تر شوند، بلندتر می‌شوند. با توجه به اینکه روش انجام تزریق روسی متفاوت است و احتیاج به دقت و تکنیک بیشتری دارد، نسبت به تزریق‌های سنتی زمان بیشتری می‌برد. مدت زمان تزریق حدود ۱۵ تا ۳۰ دقیقه می‌باشد، در مواردی که فیلر بیشتری مورد نیاز باشد ممکن است تا ۴۵ دقیقه هم زمان نیاز باشد.

با توجه به نقاطی که تزریق در آن‌ها صورت می‌گیرد، میزان درد ایجادشده در هنگام تزریق به روش روسی، بسیار کم می‌باشد.

با توجه به نقاطی که تزریق در آن‌ها صورت می‌گیرد، میزان درد ایجادشده در هنگام تزریق به روش روسی، بسیار کم می‌باشد.

تزریق لب روسی برای چه افرادی مناسب است؟

  • افرادی که لب‌های بالایی آن‌ها باریک می‌باشد
  • افرادی که به دنبال ایجاد حجم طبیعی هستند.
  • افرادی که تا به حال تزریق ژل به لب نداشته‌اند و نمی‌خواهند فرم لب‌هایشان به یکباره بزرگ شود.
  • افرادی که صورتی لاغر دارند و به دنبال افزایش حجم متناسب با چهره‌ی خود هستند.
مدل لب روسی عروسکی

نوع ژل مصرفی در تزریق لب روسی

نوع ژل با توجه به نوع پوست لب انتخاب می‌شود اما معمولاً اکثر پزشکان جهت تزریق از اسید هیالورونیک استفاده می‌نمایند. لازم به ذکر است که نوع ژل مصرفی در روش کلاسیک و روش روسی یکسان است و تفاوت در روش تزریق و تکنیک به کار رفته توسط پزشک است که نتایج متفاوتی را ایجاد می‌کند.

نکاتی که قبل و بعد از تزریق باید رعایت کرد

  • جهت جلوگیری از ایجاد کبودی، شب قبل از تزریق از مصرف الکل بپرهیزید.
  • از کمپرس آب سرد قبل و بعد از تزریق استفاده نمایید.
  • از اتاق سونا، حمام آب گرم به مدت ۴۸ ساعت پس از تزریق استفاده نکنید.
  • به مدت یک هفته ممکن است تورم و کبودی وجود داشته باشد بنابراین جهت ته نشینی فیلر و دیدن نتایج تا یک هفته باید شکیبا باشید.

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *