لوگو دکتر سپیده فاضلی
جراحی بینی به روش بسته + نحوه جراحی
۵ دقیقه
جراحی-بین-یبه-روش-بسته

جراحی بینی به روش بسته + نحوه جراحی

آنچه می خوانید...

جراحی بینی به روش بسته، مناسب برای کسانی است که کاملا از بینی خود راضی نیستید، ممکن است دنبال راهی باشید که ظاهر آن را بدون جای زخم قابل توجه تغییر دهید. رینوپلاستی بسته یک عمل زیبایی است که در آن از برش هایی در داخل سوراخ های بینی استفاده می شود، تا جای زخم قابل مشاهده در خارج زیاد نباشد.

برخلاف جراحی بینی باز، عمل بینی بسته معمولا برای تغییر شکل نوک بینی، کوتاه کردن بینی یا خلاص شدن از برآمدگی یا قوز پشتی استفاده می شود. برای آشنایی بیشتر با جراحی بینی به روش بسته تا انتهای این ویدیو همراه ما باشید.

جراحی-بینی-بسته
عمل-بینی-به-روش-بسته

جراحی بینی به روش بسته چگونه عمل میکند؟

در رینوپلاستی بسته که گاهی به آن رینوپلاستی داخل بینی گفته می شود، بهترین جراح بینی تمام برش ها را در داخل سوراخ های بینی ایجاد می  کند.

بینی به طور کامل باز نشده و ساختار بینی نمایان نمی شود. تمام کارها از طریق سوراخ های باریک در هر سوراخ بینی انجام می شود و جراح دید محدودی تری دارد. به همین دلیل، انتخاب یک جراح ماهر و دیدن عکس های قبل و بعد از کار آن ها ضروری است.

علاوه بر عدم وجود جای زخم قابل مشاهده، عمل جراحی بینی بسته نسبتا سریع است و منجر به تورم زیاد یا بهبودی طولانی نمی شود و تحت بیهوشی عمومی قرار خواهید گرفت.

روش جراحی بینی به روش بسته

در روز عمل به شما بیهوشی داده می شود. برخی از پزشکان بیهوشی را در حین جراحی بینی ترجیح می دهند، زیرا این عمل می تواند منجر به خون در گلو شود که در صورت بیهوشی بیمار می تواند به طور بالقوه ای خطرناک باشد.

هنگامی که بیهوشی روی شما اثر کرد، جراح شما برش هایی را در داخل سوراخ های بینی شما ایجاد میکند. آن ها پوست شما را از غضروف جدا می کنند، سپس با افزودن غضروف یا تراشیدن و یا افزودن استخوان، فرایند تغییر شکل را آغاز می کنند. افزودن استخوان به پیوند استخوان نیاز دارد.

وقتی شکل دهی کامل شد، پزشک به وسیله بخیه ها هر برش را میبندند و اسپلینت بینی دریافت می کنید. یک عمل جراحی بینی بسته معمولا تا ۲ ساعت طول خواهد کشید.

آیا خطرات یا عوارض جانبی در جراحی بینی به روش بسته وجود دارد؟

مانند همه جراحی ها، جراحی بینی بسته دارای خطراتی است. عوارض جانبی که باید از آن آگاه بود، شامل:

  • مشکلات تنفسی
  • خونریزی بینی
  • زخم ها
  • بینی نامتقارن
  • واکنش آلرژِک به بیهوشی
  • کبودی طولانی مدت
  • ناهنجاری های بعد از عمل که منجر به جراحی تورم می شود.
عمل-بینی-بسته

بیشتر بخوانید: جراحی بینی طبیعی + نمونه کارهای جراح

بعد از جراحی بینی به روش بسته چه انتظاری داریم؟

پس از انجام عمل، تقریبا ۵ تا ۷ روز از گچ یا آتل استفاده خواهید کرد. این به شما در هنگام بهبودی کمک می کند. قبل از عمل با کسی تعیین کنید که شما را به خانه برساند، زیرا قادر به رانندگی کردن نیستید.

برای چند روز به سرکار نروید و سعی کنید با سر بالا بخوابید که می تواند به کاهش تورم کمک کند. ممکن است پزشک به شما بگوید از موارد زیر اجتناب کنید:

  • فعالیت شدید یا ورزش
  • جویدن بیش از حد
  • نوشیدن الکل
  • فین کردن
  • خوابیدن روی صورتتان

بعد از یک هفته، آتل بینی شما برداشته می شود و بینی جدید شما را دیده می شود. ممکن است هنوز مقداری کبودی و تورم در اطراف بینی و چشم ها داشته باشید، اما باید شروع به بازگشت به فعالیت عادی کنید.  

چگونه برای جراحی بینی به روش بسته آماده شویم؟

قبل از جراحی بینی بسته، شما با جراح خود مشورت خواهید کرد تا در مورد وضعیت خاص خود و نتیجه دلخواه صحبت کنید. در این قرار ملاقات، باید دارو هایی که قبلا مصرف می کردید را به پزشک گزارش دهید، پزشک یا پرستار از زوایای مختلف از بینی شما عکس میگیرد و به شما کمک می کند تا تصمیم بگیرید که آیا کاندیدای بهتری برای جراحی بینی بسته هستید یا خیر.

در روز قبل از عمل، از مصرف دارو های رقیق کننده خون، از جمله ایبوپروفن یا آسپیرین و الکل خودداری کنید. سیگار کشیدن می تواند روند بهبودی را طولانی تر کند، بنابراین در صورت امکان، بهتری است قبل از عمل، سیگار را ترک کنید.

جراحی بینی به روش بسته در مقابل باز

رینوپلاستی بسته و باز هم ظاهر بینی را تغییر می دهند و هم ظاهر آن را تنظیم می کند. روش باز یک روش با تورم و جای زخم بیشتر و زمان بهبودی طولانی تر است. برای بینی های به شدت نامتقارن یا کج یا مواردی که مشکلات تنفسی دارند، بهتر است رینوپلاستی بسته انجام شود، زیرا دوره نقاهت کوتاه تری دارد و تورم کمتری را شامل می شود.

نتیجه گیری

جراحی بینی به روش بسته که از برش هایی در داخل سوراخ های بینی استفاده می کند تا جای زخم قابل رویت زیادی روی آن باقی نماند.

سوالات متداول

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *