لوگو دکتر سپیده فاضلی
عمل لیزری بینی
۷ دقیقه
عمل لیزری بینی

عمل لیزری بینی

آنچه می خوانید...

عمل لیزری بینی یکی از انواع جراحی‌ها است که در آن تغییرات فرم بینی به وسیله دستگاه لیزر انجام می‌شود. این نوع از جراحی باعث از بین رفتن میزان ضخامت بالای پوست شده و ناهنجاری‌ها را برطرف می‌کند. با استفاده از دستگاه‌های لیزر در این روش، نوری به بینی تابیده می‌شود. این نور می‌تواند به وسیله پزشک شدت یا ضعف پیدا کند. نور ساطع به بافت‌های بینی نفوذ کرده و در نهایت فرم بینی را تغییر می‌دهد.

افرادی که می‌خواهند بینی خوش فرمی داشته باشند یا از ظاهر خود ناراضی هستند، به انجام این جراحی رو می‌آورند. برای اطلاعات بیشتر در رابطه با جراحی بینی با لیزر همراه ما باشید.

جراحی-بینی-با-لیزر

عمل لیزری بینی

عمل لیزری بینی با جراحی‌ زیبایی بینی تفاوت‌های مشهودی دارد. در عمل لیزری بینی فرد بیهوشی را پشت سر نمی‌گذارد بنابراین این جراحی یکی از جراحی‌هایی به شمار می‌آید که دوره نقاهت بسیار کمی هم دارد.
درکل می‌توان گفت که عمل لیزری بینی یک روش کم خطر و مطمئن برای تغییر دادن شکل و فرم بینی است. میزان تهاجم در این روش درمانی بسیار کمتر از سایر روش‌ها است اما به مراتب هزینه‌های آن نسبت به جراحی معمولی بینی بیشتر است.

نکته !
معمولا جراحی لیزری را برای تغییر دادن فرم بینی‌های گوشتی مورد استفاده قرار می‌دهند و بسیاری از جراحان این روش را تایید نمی کنند.

نمونه کار دکتر سپیده فاضلی
نمونه جراحی بینی دکتر سپیده فاضلی

چه کسانی کاندیدای مناسب جراحی بینی با لیزر هستند ؟

افرادی که دارای مشکلات انعقاد خون هستند نمی‌توانند عمل لیزری بینی را تجربه کنند. افرادی هم که سن جهش رشد را پشت سر نگذاشته‌اند توانایی جراحی بینی خود را نخواهند داشت.
بنابراین سوال پیش می‌آید که‌ چه افرادی می‌توانند بینی خود را با استفاده از لیزر جراحی کنند؟
افراد سالم از نظر جسمی و روانی مجوز انجام این جراحی را دارند. شما باید این جراحی را زیر نظر یک پزشک ماهر پیش ببرید. البته اگر می‌خواهید جراحی موفقیت آمیزی را پشت سر بگذارید!

جراحی بینی با لیزر چگونه است؟

در عمل لیزری بینی از دستگاه‌های لیزر استفاده می‌شود. این دستگاه‌ها دارای نوری تقویت شده هستند. زمانی که این نور به بینی می‌تابد، بینی تحت تاثیر قرار گرفته و تغییر فرم می‌دهد. با تاباندن ور تقویت شده به بینی، تغییرات مورد نیاز پدید می‌آید.
با توجه به دقت و ظرافتی که جراحی‌های لیزری دارند، همواره مورد توجه قرار گرفته‌اند. بیمارانی که می‌خواهند بینی خود را از این طریق ترمیم کنند باید بدانند که ریسک پذیری کمتری در عمل لیزری بینی نیاز است.
پس می‌توان با اطمینان خاطر این جراحی را انجام داد.‌ شما می‌توانید از این روش به عنوان یک روش دائمی برای اصلاح فرم بینی خود استفاده کنید.

مزایای استفاده از لیزر در جراحی بینی

  • دوره نقاهت جراحی لیزری بینی کاملاً کوتاه است. این جراحی یک جراحی سرپایی به شمار می‌آید که بیمار چند ساعت پس از آن می‌توان به فعالیت‌های روزانه خود ادامه دهد.
  • مدت زمان عمل لیزری بینی نسبت به سایر جراحی‌های بینی بسیار کوتاه است. یعنی پزشک به فرصت کمی برای انجام این جراحی نیاز دارد.
  • نتایج این نوع جراحی بینی در همان روزهای اولیه پس از عمل قابل مشاهده است. بنابراین افراد کمی پس از عمل می‌توانند فرم ایده‌آل بینی خود را مشاهده کنند. حتی در صورتی که این فرم داشته باشد، آن را به پزشک اطلاع دهند.
  • جراحی‌های بینی لیزری بدون استفاده از مواد بیهوش کننده انجام می‌شوند. بنابراین افرادی که به این مواد حساسیت دارند نیز می‌توانند بینی خود را عمل کنند.

توجه! این جراحی مناسب افرادی است که می خواهند تغییرات جزئی را در بینی خود ایجاد کنند.

تفاوت جراحی لیزری بینی با جراحی‌های معمولی

شاید شما هم جزو افرادی باشید که عمل لیزری بینی را به سایر جراحی‌ها ترجیح می‌دهید. قبل از انجام این جراحی باید به تفاوت‌هایی که جراحی لیزری با جراحی‌های معمولی دارد توجه بشود. برخی از این تفاوت‌ها در ادامه ذکر شده‌اند:

  • در عمل بینی با لیزر فرد دیگر از داروهای بیهوشی استفاده نمی‌کند. یعنی فرد هوشیار است و تنها بی حسی موضعی را انجام می‌دهد. در روش جراحی معمولی فرد بیهوش می‌شود و نتایج آن نیز تا چند روز پس از عمل فرد را اذیت می‌کند.
  • در جراحی بینی معمولی بیمار تا چند روز باید از تورم و کبودی هایی که در بینی به وجود می‌آیند رنج بکشد اما در جراحی لیزر بینی اینطور نیست. کبودی و تورم در این نوع از جراحی وجود ندارد. همین امر باعث شده است که طرفداران این نوع جراحی بینی افزایش پیدا کند.
  • تغییراتی که در جراحی بینی لیزری انجام می‌شوند، بسیار کمتر از جراحی بینی باز هستند.

آیا می توان جراحی های دیگری رو همزمان با عمل بینی انجام داد ؟

جراحی بینی استخوانی با لیزر

عمل لیزر بینی استخوانی یکی از شایع‌ترین جراحی‌هایی است که افراد آن‌ها را انجام می‌دهند. بینی‌های استخوانی بینی‌هایی با سوراخ بزرگ و برآمدگی زیادی هستند. غضروف و بافت این نوع از بینی‌ها نسبت به بینی‌های گوشتی سفت‌تر است.همچنین پوست روی بینی‌های استخوانی نازک‌تر از پوست موجود بر روی بینی‌های گوشتی است. بینی‌های استخوانی با توجه به این که جراحی‌های معمولی این نوع از بینی‌ها پاسخگویی خوبی ندارند، افزایش پیدا کرده است. در این نوع از جراحی است عدم تقارن و انحرافات بینی ترمیم می‌شود.
در تکنیک‌های جراحی بینی استخوانی با استفاده از لیزر دیگر هیچ گونه برش ایجاد نمی‌شود. بنابراین فرم و ساختار بینی کاملاً به شکل قابل توجهی تغییر پیدا خواهد کرد. بعد از اعمال تغییرات پوست بینی بدون این که هیچ برشی داشته باشد ترمیم می‌شود.

عمل بینی گوشتی با لیزر

بینی‌های گوشتی بینی‌هایی هستند که پوست ضخیم‌تری نسبت به سایر بینی‌ها دارند. به همین دلیل فرآیند جراحی این نوع از بینی‌ها دشوار است. در عمل لیزری بینی گوشتی می‌توانید بدون کبودی، خونریزی یا تورم بینی خود را کوچک ‌کنید. از این روش برای از بین بردن مشکلات عملکردی بینی نیز استفاده زیادی می‌شود.

عوارض عمل لیزری بینی

به طور کلی عمل لیزری بینی یک عمل کم خطر است که عوارض چندانی ندارد. ممکن است بیمار پس از انجام عمل با گرفتگی‌های بینی مواجه شود. این عارضه کاملا طبیعی است و پس از مدتی از بین می‌رود.
به دلیل این که در لیزر بینی هیچ گونه داروهای بیهوشی مصرف نمی‌شوند، سرگیجه و حالت تهوع پس از انجام عمل نیز به حداقل می‌رسد.
البته باید به مراقبت‌های بعد ازجراحی بینی توجه داشته باشید. یکی از عوارض عمل لیزر بینی ایجاد التهاب و سوزش در پوست بینی است که مدت زمان زیادی ماندگاری ندارد. این عارضه را می‌توانید با استفاده از پاک کننده‌های مرطوب از بین ببرید.
توجه داشته باشید که مالش دادن پوست بینی باعث کاهش موفقیت این جراحی می‌شود. رعایت این نکته باعث کاهش دوره نقاهت شما خواهد شد.

هزینه عمل بینی لیزری

اگر از بیهوشی‌های جراحی بینی هراس دارید و قرار است جراحی لیزری بینی را امتحان کنید، باید از هزینه‌های آن نیز مطلع باشید. روش لیزری اگرچه یک روش عالی برای رسیدن به بینی ایده آل است اما هزینه‌های بیشتری نسبت به جراحی‌های معمولی دارد.
هر کلینیک و هر پزشک هزینه‌های مختلفی را برای بیماران خود در نظر گرفته‌اند. به طور کلی هزینه عمل لیزری بینی را با توجه به میران ناهمواری‌های بینی و میزان تغییرات به وجود آمده مشخص می‌کنند.
عمل بینی ارزان قیمت اگرچه هزینه‌های کمی دارد اما از آن سو عوارض زیادی را نیز به بار می‌آورد. اکثرا افراد کم تجربه این جراحی‌ها را انجام می‌دهند. پس نمی‌توان انتظاری از بهبود فرم بینی داشت. بهترین کار این است که شما کلینیکی معتبر و پزشکی حاذق را برای عمل لیزری بینی خود انتخاب کنید. حال اگر هزینه‌های جراحی بینی گران باشند!


سخن پایانی

ما در این مطلب در مورد عمل لیزری بینی با شما صحبت کردیم. در جراحی لیزری بینی افراد به طور سرپایی جراحی می‌شوند. این عمل عوارض چندانی ندارد و دوره نقاهت آن نیز کم است. در جراحی‌های لیزری بینی دیگر نیازی به بیهوشی‌های طولانی مدت نیست. در این جراحی از داروهای بی حس کننده استفاده می‌شود.
هزینه‌ جراحی بینی بسته به عوامل مختلف تغییر می‌کند. هر سال که می‌گذرد، بر میزان این هزینه‌ها افزوده می‌شود. بنابراین بهترین کار ممکن این است که سریعا نسبت به جراحی بینی خود اقدام کنید.

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *