لوگو دکتر سپیده فاضلی
قاعدگی قبل از عمل بینی
۵ دقیقه
قاعدگی قبل از عمل بینی

قاعدگی قبل از عمل بینی

آنچه می خوانید...

قاعدگی قبل از عمل بینی یکی از نگرانی های اکثر زنانی است که قصد انجام جراحی بینی دارند. بسیاری نگران این هستند که پریود شدن آنها همزمان با جراحی ممکن است باعث ایجاد برخی مشکلات شود.

زنانی که در دوره قاعدگی خود هستند، خطر عوارض بیشتری ندارند، بنابراین انجام عمل جراحی در دوران پریود کاملا بی خطر است. در این مقاله قصد داریم به نگرانی های شما پیرامون این موضوع پاسخ دهیم.

اثر قاعدگی بر جراحی بینی

اثر قاعدگی بر جراحی بینی چیست؟

برخی از زنان در دوره قاعدگی خود علائمی مانند گرفتگی شکم، تورم و حساسیت خفیف پستان را دارند، اما این علائم بر جراحی بینی تأثیری ندارند. اگر برای عمل جراحی برنامه ریزی دارید و انتظار دارید پریودتان با عمل جراحی همزمان شود، بهتر است از محصولات بهداشتی معمولی زنانه خود استفاده کنید.

بیماران می توانند درست قبل از جراحی و سپس دوباره بعد از جراحی از دستشویی استفاده کنند. اگر مدت زمان جراحی شما بیش از ۳ ساعت باشد، ممکن است از کاتتر ادراری استفاده شود و تحت تأثیر قاعدگی شما قرار نگیرد.

همچنین، برای تغییر احتمالی در پریود خود پس از عمل جراحی آماده باشید. هر استرسی مانند جراحی می تواند بر سطح هورمون های گردش خون شما تأثیر بگذارد و می تواند نظم پریود شما را تغییر دهد.

اگرچه پریود شدن در روز جراحی بسیار وحشتناک و در دوران نقاهت ناخوشایند به نظر می رسد، اما استرس نداشته باشید. صرف نظر از اینکه در چرخه قاعدگی خود هستید، می توانید بدون نگرانی عمل جراحی پلاستیک خود را انجام دهید.

حال این سوال پیش می آید که آیا قاعدگی با جراحی بینی تداخلی دارد و آیا به دلیل قاعدگی (پریود) جراحی بینی لغو می شود؟ در ادامه به این سؤال پاسخ می دهیم.

آیا در دوران قاعدگی می توان عمل بینی را انجام داد؟

خانم ها معمولا در دوران قاعدگی بین ۳۵ تا ۸۰ سی سی خون از دست می دهند. تصور می شود که علاوه بر خونریزی پریودی در حین جراحی خون بیشتری از دست می دهند، که می تواند مشکل ساز باشد.

برخی از افرادی هستند که استرس شدید آنها باعث خونریزی قاعدگی در شب قبل از جراحی بینی می شود. از طرف دیگر ترس از اختلال در جراحی بینی به دلیل خونریزی قاعدگی باعث سردرگمی و اضطراب این افراد می شود.

به طور معمول، قاعدگی قبل از عمل بینی هیچ گونه اختلالی در عمل جراحی ایجاد نمی کند و حتی خونریزی بیمار را افزایش نمی دهد. اما در مواردی که بیماران دوره های قاعدگی بسیار دردناکی دارند یا خونریزی قاعدگی بسیار شدید دارند، جراحی بینی می تواند باعث بی قراری شود و شرایط بیمار را دشوارتر کند.

برای بیمارانی که در حین جراحی بینی پریود هستند، پد و شورت مناسب استریل در کلینیک ها موجود است. بنابراین اگر در روز جراحی بینی پریود شدید، به پزشک خود بگویید در صورت نیاز از پدهای استریل استفاده کند.

قاعدگی در خانم ها یک امر طبیعی و فطری است که هیچ مشکلی برای سلامتی ایجاد نمی کند. در واقع باید بگوییم قاعدگی قبل از عمل بینی هیچ مشکلی برای بیمار ایجاد نمی کند. انجام دهد. بنابراین اگر قبل از عمل بینی پریود شده اید، نگران نباشید و با خیالی آسوده برای عمل بینی خود آماده شوید.

بی نظمی قاعدگی بعد از عمل بینی

آیا امکان بی نظمی قاعدگی بعد از عمل بینی وجود دارد؟

فواصل قاعدگی و پریود با انجام جراحی زیبایی بینی تداخلی ندارد. اما در این دوران رفتار اکثر خانم ها تغییر می کند و درد و خونریزی شدیدی دارد.  بنابراین توصیه می شود تاریخ جراحی بینی را طوری برنامه ریزی کنید که با دوره قاعدگی شما تداخل نداشته باشد.

افرادی که خواهان جراحی زیبایی بینی هستند برای انجام این کار باید نکات قبل و بعد از عمل بینی را جدی بگیرند تا بتوانند این جراحی را با موفقیت انجام دهند. در ادامه در ارتباط با اقدامات مهم قبل از جراحی بینی صحبت خواهیم کرد.

مصرف دارو قبل از جراحی بینی

اگر متقاضی جراحی بینی هستید، باید بدانید چه داروهایی را قبل از جراحی بینی نباید مصرف کنید. داروهایی که خون را رقیق می کنند و باعث لخته شدن آن می شوند مانند آسپرین و وارفارین نباید مصرف شوند. یک هفته قبل از جراحی بینی مصرف این داروها را قطع کنید، زیرا خطر خونریزی در حین جراحی بینی را افزایش می دهد.

اقدامات مهم قبل از جراحی بینی

  • شب قبل از عمل بینی، شام سبک بخورید و یک ساعت قبل از جراحی بینی ناشتا باشید.
  • یک هفته قبل از جراحی بینی سیگار و الکل را ترک کنید. زیرا این دو ماده بر اکسیژن رسانی به خون در بدن شما تأثیر می گذارد.
  •  یکی از موارد مهمی که خانم ها قبل از جراحی بینی باید به آن توجه داشته باشند اینست که نباید آرایش کنند.
  • یکی دیگر از اقدامات مهم شب قبل از جراحی بینی این است که حمام کنید، زیرا ممکن است بعد از عمل بینی امکان استحمام برایتان وجود نداشته باشد.
  • لباسی که می پوشید باید دکمه داشته باشد تا به هنگام تعویض آن به بینی خود ضربه وارد نکنید.

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *