لوگو دکتر سپیده فاضلی
گرفتگی بعد از  عمل بینی
۶ دقیقه
گرفتگی بعد از عمل بینی

گرفتگی بعد از  عمل بینی

آنچه می خوانید...

در این مقاله، در مورد علل مختلف انسداد بینی صحبت خواهیم کرد و برخی از گزینه های درمانی موجود برای بیماران را تشریح می کنیم.

گرفتگی بعد از  عمل بینی، یک عارضه شایع اما نا امیدکننده و آزار دهنده بعد از جراحی بینی است و می تواند منجر به عوارضی مانند احتقان مزمن و مشکلات سینوسی شود.

ما همچنین توصیه هایی در مورد اینکه در صورت ادامه این مشکلات چه زمانی باید به دنبال جراحی بینی مجدد بود، ارائه خواهیم کرد.

علت گرفتگی بعد از عمل بینی چیست؟

جراحی زیبایی بینی برای بهبود مشکلات عملکردی و زیبایی بینی طراحی شده است. هدف از جراحی بینی این است که بینی شما خوشایند و متناسب به نظر برسد اما در عین حال جریان هوای معمولی را فراهم کند.

طبیعی است که بیماران پس از جراحی بینی دچار مشکلات تنفسی شوند. در بیشتر موارد گرفتگی بعد از عمل بینی ناشی از تورم و التهاب است که از عوارض جانبی مورد انتظار جراحی زیبایی بینی است.

 اغلب این مشکل را می توان با تجویز دارو و یک شستشوی ساده با نمک حل کرد. در حالی که دوره نقاهت اولیه دو هفته است، بیماران باید انتظار تورم باقیمانده حداقل برای چندین ماه را داشته باشند. بهبودی کامل پس از جراحی بینی یک سال طول می کشد.

گاهی اوقات، حتی پس از رفع التهاب، بیمار ممکن است همچنان با درجاتی از انسداد  بینی مواجه شود. ممکن است بدشکلی آناتومیکی قبل از جراحی وجود داشته باشد یا در طول خود عمل ایجاد شده باشد.

 در این موارد، با یک جراح با تجربه، مشورت کنید تا در مورد راه حل های مد نظر خود با شما صحبت کند.

آیا جراحی بینی ثانویه می تواند در گرفتگی بینی کمک کننده باشد؟

جراحی بینی مجدد برای بیمارانی که مشکلات تنفسی مداوم پس از عمل دارند موثر است. در طول یک مشاوره یا ویزیت، پزشک متخصص بینی شما را مجددا  ارزیابی می کند و هرگونه بی نظمی آناتومیکی را بررسی می کند.

 اما ممکن است برای باز کردن یا بهبود مجرای بینی و کمک به تنفس راحت ‌تر، جراحی زیبایی بینی را توصیه کنند.

 انسداد بینی بعد از جراحی

در طول جراحی بینی اصلاحی چه انتظاراتی باید داشته باشید؟

جراحی مجدد یا ثانویه گسترده تر است و نیاز به زمان و برنامه ریزی بیشتری دارد تا بیماران زیر تیغ جراحی بروند. دکتر می‌ تواند تکنیک ‌های خاصی را پیشنهاد دهد تا مفید ترین و بهترین راه حل برای بیمار انجام شود.

 به عنوان مثال، رینوپلاستی باز امکان دید بهتری را فراهم می کند، در حالی که روش بسته در ترمیم هایی با شدت کمتر رایج است. تیم پزشکی ممکن است از پیوند غضروف یا استخوان برای کمک به بازسازی و ترمیم استفاده کند. در هر صورت، تیم پزشکی در طول فرآیند بیمار را به طور کامل در جریان خواهد گذاشت.

بعد از جراحی بینی ثانویه یا مجدد چه انتظاری می توان داشت؟

بیماران باید برای دوره های نقاهت طولانی تری نسبت به جراحی بینی اولیه خود آماده شوند. جراحی ترمیمی بینی یک جراحی بزرگ است و بیماران ممکن است نتایج غیرمنتظره ای داشته باشند.  دکتر تمام تلاش خود را می کند تا شما را برای تجربه ای امن و راحت آماده کند.

همچنین کمی طول می کشد تا بتوانیم تشخیص دهیم که آیا جراحی ثانویه شما موفقیت آمیز بوده است یا خیر. این مسائل ممکن است  بلافاصله حل نشوند. توصیه می کنیم برای ارزیابی بینی و اطمینان از اینکه مشکلات تنفسی شما در نهایت حل شده اند، ویزیت منظم را پیگیری کنید.

انسداد بینی را با رینوپلاستی اصلاحی درمان کنید

آیا دچار گرفتگی بعد از عمل بینی شده اید؟ آیا در طول فعالیت های روزانه نفس کشیدن برایتان سخت است؟ شما ممکن است کاندیدای جراحی مجدد بینی باشید.

 با ما تماس بگیرید تا در مورد گزینه های خود صحبت کنید. دکتر یک مشاوره ارائه خواهد داد و در مورد اینکه آیا جراحی تجدید نظر برای مورد خاص شما مفید است یا خیر صحبت خواهد کرد. هدف ما کمک به شما برای دستیابی به بهترین نتایج ممکن است.

آیا رینوپلاستی مجدد خطرناک است؟

خطرات و عوارضی وجود دارد که بیماران قبل از انجام عمل جراحی باید از آنها آگاه باشند. خونریزی یکی از شایع ترین خطرات جراحی بینی یا جراحی بینی ثانویه است، زیرا ممکن است در طی هر جراحی رگ های خونی آسیب ببینند. از دست دادن خون در هنگام انجام هر عمل جراحی رایج است و تنها تعداد کمی از بیماران ممکن است از دست دادن خون قابل توجهی را پس از جراحی تجربه کنند.

واکنش به بیهوشی، که با انتخاب یک متخصص بیهوشی مجرب برای انجام بیهوشی عمومی می توان از بروز آن جلوگیری کرد. به همین دلیل است که معاینه فیزیکی قبل از جراحی ضروری است.

گاهی اوقات ممکن است انسداد بینی یا گرفتگی بعداز عمل بینی رخ دهد. با تغییر شکل خطوط بینی، ممکن است لازم باشد تغییراتی در سپتوم ایجاد شود و در برخی موارد، اندازه کلی بینی شما ممکن است نیاز به کاهش داشته باشد.

عفونت یک خطر نادر است که با انتخاب یک جراح مجرب می توان از آن جلوگیری کرد. برای کمک به جلوگیری از مشکلات ناشی از عفونت، به بیماران آموزش داده می شود که مراقب علائمی مانند تورم بیش از حد، تب، ترشحات بدبوی بینی یا درد باشند. در صورت مشاهده هر یک از این علائم فوق با جراح خود تماس بگیرید.

چه مدت طول می کشد تا بهبودی پس از جراحی بینی مجدد ایجاد شود؟

یک جدول زمانی مشخص برای بهبودی پس از جراحی بینی وجود دارد، زیرا بیمار باید تا شش هفته پس از جراحی فعالیت بدنی خود را کاهش دهد. علاوه بر این، ممکن است یک آتل تا چند روز پس از جراحی در جای خود باقی بماند.

احتقان،تورم و کبودی بعد از جراحی بینی مجدد شایع است و بیشتر تورم در حدود دو هفته برطرف می شود و تورم باقی مانده در عرض چند ماه برطرف می شود. با این حال، ممکن است یک سال کامل طول بکشد تا روند بهبودی کامل شود و شکل نهایی بینی ظاهر شود.

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *