جراحی بینی به روش باز
۴ دقیقه
جراحی-بین-یباز

جراحی بینی به روش باز

آنچه می خوانید...

جراحی بینی به روش باز، عملی است که در آن برای دسترسی به ساختار های بینی منجر به قرار گرفتن در معرض گسترده غضروف و استخوان زیرین می شود. به طور معمول، یک برش کوچک در سطح زیرین بینی ایجاد می شود که سپس به برش های ایجاد شده در هر دو سوراخ بینی متصل می شود. پوست روی بینی به سمت بالا و خارج از چارچوب ساختاری بینی منعکس می شود. این به جراح این امکان را می دهد که به تمام اجزای بینی دید خوبی داشته باشد. برای آشنایی بیشتر با این روش تا انتهای این ویدیو همراه ما باشید.

عمل-بینی-باز
جراحی-بینی-به-رو-ش-باز

رینوپلاستی باز چیست؟

رینوپلاستی باز، روش جراحی تهاجمی تر، برای اصلاح شکل بینی، اندازه بینی و نگرانی تنفسی زیبایی است. در این روش جراحی، جراح و متخصص گوش و حلق و بینی، پوست بینی و غضروف بینی را باز می کند تا ساختارهای زیرین بینی و استخوان بینی نمایان شود.

در این روش، که تحت بیهوشی عمومی انجام می شود. تورم، کبودی و حساسیت قابل توجهی برای دو تا سه هفته پس از عمل وجود خواهد داشت. فعالیت ها و رژیم غذایی باید تا یک ماه محدود شود. نتایج ظرف یک سال نهایی دائمی خواهد شد.

جراحی بینی به روش باز چه نگرانی های زیبایی را برطرف می کند؟

  • شکل بینی: جراحی بینی باز به تغییر ساختار بینی، کمک می کند.
  • اندازه بینی: بافت های نرم را می توان برای افزایش اندازه بینی و تناسب با سایر اجزای صورت برداشت.
  • زاویه بینی: برای بیمارانی که بینی کج دارند، رینوپلاستی باز ممکن است بیشترین اصلاح را انجام دهد.
  • برآمدگی بینی: قوز پشتی و سایر نگرانی های مربوط به برآمدگی بینی را می توان با روش جراحی بینی باز اصلاح کرد.
  • مشکلات تنفسی زیبایی: شکل بینی نقش مهمی در نحوه پردازش هوا از طریق سیستم تنفسی وجود دارد. رینوپلاستی باز می تواند بینی را تغییر دهد تا جریان هوا راحت تر شود.

کاندیدای ایده آل برای جراحی بینی به روش باز چه کسی است؟

جراحی بینی باز، برای کسانی مناسب است که نگران ناهنجاری های بینی مانند کج شدن بینی هستند، مناسب است. افرادی که به دنبال تغییر خاص در نوک بینی هستند یا کسانی که تحت عمل جراحی بینی زیبایی تجدید نظر قرار می گیرند، نیز از رویکرد باز بهره مند خواهد شد. جراحی بینی باز معمولا برای افراد زیر ۱۸ سال توصیه نمی شود، مگر اینکه نیاز خاصی به دلیل آسیب وجود داشته باشد.

میانگین بهبودی جراحی بینی به روش باز چقدر است؟

میانگین بهبودی برای مرحله حاد بین دو تا سه هفته است. در این مدت متورم، کبودی و درد قابل توجهی وجود خواهد داشت. بینی در طول ۱۲ تا ۱۸ ماه به بهبودی خود ادامه می دهد، اما اکثر فعالیت های روزانه می توانند در ماه اول از سر گرفته شوند.

جراحی-بینی-باز

عوارض جانبی جراحی بینی به روش باز

مانند هر عمل جراحی، تورم، درد و عوارض جانبی موقتی مورد انتظار است. جای زخم در جراحی بینی شایع است و در پایه بینی سوراخ های بینی ایجاد می شود. ظاهر اسکار در طی شش ماه تا یک سال محو می شود، اما جای زخم قابل قابل مشاهده می تواند دائمی باشد. مهم است که به یاد داشته باشید، که نتایج در بین افراد با توجه به فرایند های طبیعی درمانی بدن آن ها متفاوت است.

چه انتظاراتی از نتایج یک عمل جراحی بینی باز وجود دارد؟

نتایج رینوپلاستی باز دائمی است و بلافاصله پس از عمل قابل مشاهده است، اما در عرض یک سال نهایی می شود.

رینوپلاستی بسته بهتر است یا باز؟

بهترین روش جراحی بینی، همان روشی است که برای شما مناسب است. هر دو عمل بینی باز و رینوپلاستی بسته دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند. رینوپلاستی باز برای جراحی بینی بزرگتر مناسب تر است. رینوپلاستی باز به پزشک بیشترین دسترسی را به بینی شما می دهد.

بیشتر بخوانید: جراحی بینی طبیعی + نمونه کارهای جراح

نتیجه گیری

عمل بینی در روش باز، اجازه می دهد تا پزشک، به ساختار های بنیادی بینی، بیشترین دید را داشته باشد. رینوپلاستی باز، شامل ایجاد یک برش در امتداد عرض کلوملا و بلند کردن پوست به منظور ایجاد دید بیشتر و دقت بیشتر است.

سوالات متداول

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *