تزریق ژل لب مدل قلوه ای
۵ دقیقه
تزریق ژل لب مدل قلوه ای

تزریق ژل لب مدل قلوه ای

آنچه می خوانید...

تزریق ژل لب مدل قلوه ای یک مدل محبوب برای حجیم کردن و فانتزی شدن لب ها است.محبوبیت این روش بخاطر داشتن ظاهر طبیعی و حجیم شدن لب ها است .بعد از تزریق ژل لب مدل قلوه ای لب ها پرتر نشان داده می شود و این مدل بیشتر برای افرادی مناسب است که لب های آن ها باریک و کم حجم است.

البته برای افرادی که لب های باریک تری دارند ممکن است نیاز به ژل بیشتری باشد. در تزریق ژل لب مدل قلوه ای، زاویه های تیز لب ها اصلاح می شود و فرم لب ها برجسته می شود. در واقع در این مدل تزریق ژل تمرکز بر افزایش حجم لب ها و قلوه ای کردن آن ها است.

ماندگاری تزریق ژل لب مدل قلوه ای

نکاتی که باید قبل از تزریق ژل لب به آن توجه کنید.

قبل از اینکه برای تزریق ژل لب اقدام کنید حتما با یک پزشک متخصص و ماهر مشورت کنید. تزریق ژل لب یک عمل پزشکی با حساسیت بالاست که باید بسیار با دقت عمل انجام شود در غیر این صورت عوارض بدی را به دنبال خواهد داشت.

برای حجیم سازی لب ها و سایر قسمت های صورت از فیلر موقت اسید هیالورونیک استفاده می شود که می تواند باعث طبیعی شدن ظاهر لب های شما شود.

خاصیت دیگری این این ژل دارد اینست که اگر شما از نتیجه تزریق ژل راضی نباشید، پزشک می تواند برای شما از آنزیم پاک کننده استفاده کند.

مورد دیگری که قبل از تزریق ژل لب قلوه ای باید به آن توجه داشته باشید اینست که مطمئن شوید که این مدل لب با صورت شما متناسب است.

قبل از تزریق ژل لب از داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شود اجتناب کنید، چرا که باعث کبودی بیشتر ناحیه تزریق و خونریزی آن می شود.

 دیگر مواردی که ممکن است باعث رقیق شدن خون شوند داروهای مسکن، ویتامین E ، روغن ماهی و الکل است. همچنین اگر سابقه تبخال دارید، چند روز قبل از تزریق از داروی ضد تبخال استفاده کنید.

تفاوت تزریق ژل لب مدل قلوه ای با سایر روش های تزریق ژل

همانطوری که گفتیم تمرکز در این مدل تزریق ژل بر روی افزایش حجم لب ها به خصوص در قسمت های میانی لب هاست.

این روش با تزریق ژل لب روسی و تزریق ژل لب مدل عروسکی متفاوت است.

تزریق ژل لب روسی بیشتر بر روی لب بالا تمرکز دارد و تزریق ژل لب مدل عروسکی بر روی لب پایین متمرکز است. اما در تزریق ژل لب مدل قلوه ای تمرکز بر روی لب بالا و پایین یکسان است.در حقیقت در مدل لب قلوه ای لب ها از نظر حجم با یکدیگر خیلی متفاوت نیستند و فرم لب ها حالت منحنی دارد.

تزریق ژل لب مدل قلوه ای چه میزان ماندگاری دارد؟

ماندگاری تزریق ژل لب به عوامل مختلفی بستگی دارد. اولین مورد نوع ژل مورد استفاده برای تزریق است. معمولا ژل های هیالورونیک اسید به مدت ۶ تا ۹ ماه ماندگاری دارد.

نوع برند ژل مورد استفاده نیز می تواند در میزان ماندگاری آن مؤثر باشد. البته این کار متخصص است که با توجه به شرایط بیمار یک برند مناسب را به وی پیشنهاد دهد.

از طرف دیگر میزان دوام تزریق ژل لب می تواند به کیفیت ژل مصرفی و متابولیسم فرد نیز وابسته باشد. به طور معمول تزریق ژل می تواند از ۶ ماه تا ۲ سال ماندگاری داشته باشد، ولی این زمان در هر فردی ممکن است با توجه به شرایط وی متغیر باشد.

ژل های دیگری نیز با عنوان نیمه دائمی وجود دارد که دوام آن در حدود ۲ سال است اما ژل های دائمی دوام بیشتری دارند.

عوارض تزریق ژل لب مدل قلوه ای

عوارض تزریق ژل لب مدل قلوه ای

تزریق ژل لب نیز ممکن است عوارضی را به دنبال داشته باشد که معمولا از چند ساعت تا چند روز بعد از تزریق بوجود بیاید. این عوارض ممکن است درمدت کوتاهی برطرف شوند اما گاهی نیز ممکن است ادامه دار باشند.

عوارض بوجود آمده شامل موارد زیر می شود:

  • خارش و کبودی
  • تورم و احساس درد
  • حساس شدن نسبت به لمس
  • قرمزی و راش پوستی

مراقبت های بعد از تزریق ژل لب

بعد از تزریق ژل فعالیت بدنی و ورزش به مدت ۲۴ تا ۴۸ ساعت ممنوع است. اما فعالیت هایی مانند پیاده روی آهسته مشکلی ایجاد نمی کند. ازکارهایی مانند ماساژ صورت یا بعضی حرکات یوگا که باعث افزایش جریان خون می شود اجتناب کنید.

سعی کنید به میزان زیاد مایعات بنوشید این کار باعث التیام زودترمی شود و از افزایش سدیم بدن جلوگیری می کند. از قرار گرفتن در معرض هوای گرم مثلا سونا و استخر پرهیز کنید چرا که دمای بالا باعث افزایش تورم می شود.

از داروهای مسکن که دکتر برایتان تجویز کرده می توانید استفاده کنید اما مراقب داروهایی که باعث رقیق شدن خون می شود باشید.

درزمان استراحت سعی کنید که بالش اضافی زیر سرتان بگذارید و به هیچ وجه روی صورت نخوابید. به مدت ۲۴ ساعت از مصرف هرگونه رژلب  پرهیز کنید.

قیمت تزریق ژل لب مدل قلوه ای

قیمت تزریق ژل لب مدل قلوه ای

هزینه تزریق ژل لب می تواند با توجه به فاکتورهای متفاوتی تعیین شود و همواره یک قیمت ثابت نیست. عواملی مانند نوع برند و جنس ژل مورد استفاده می تواند در هزینه آن تأثیر گذارباشد. موقعیت مکانی کلینیکی که این عمل در آن انجام می شود نیز در هزینه تزریق مؤثر خواهد بود.

از طرفی میزان ژلی که در تزریق استفاده می شود نیز باعث تفاوت قیمت می شود. در حالت کلی می توان گفت که هزینه تزریق ژل لب با توجه به معیارهای زیر تعیین می شود:

  • نوع برند و جنس ژل مورد استفاده در تزریق
  • مقدار ژل مصرفی برای تزریق  
  • میزان مهارت و تخصص پزشک

سعی کنید در انتخاب پزشک دقت کافی را داشته باشید چرا که یک پزشک ماهر هیچ وقت از مواد نامرغوب برای بیماران خود استفاده نمی کند و سلامتی آن ها را به خطر نخواهد انداخت.

دکتر سپیده فاضلی

متخصص گوش، حلق و بینی
- دارای بورد تخصصی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *